Soros-funded nonprofit’s YouTube channel gets a pass on copyright infringement allegations

Wednesday, July 11, 2018 by

Right Wing Watch, a left-wing nonprofit aimed at exposing the “extreme agenda” of conservatives, owns a YouTube channel that consists entirely of other people’s videos, yet after several copyright disputes, YouTube has yet to delete the channel.

(Article by Kyle Perisic republished from

The nonprofit is owned by People For the American Way, which is funded by George Soros’ Open Society Initiative. The Daily Caller News Foundation review of the Right Watch’s channel found that of the almost 450 videos, not one of them appears to be its own original video.

This by itself would not be a problem if Right Wing Watch provided commentary to the clips they upload, but the channel is completely void of it. The videos are simply clips of other, many times copyrighted, videos.

Videos Right Wing Watch often re-uploads include from channels like Fox News, InfoWars, small Catholic television networks, and various popular conservative personalities on YouTube.

Right Wing Watch leverages its power to influence people in positions of power. It successfully drew enough negative attention in 2014 to the conservative views of two Home and Garden Television (HGTV) network hosts, David and Jason Benham — specifically their views on abortion and gay marriage.

The Benham brothers were set to host a new HGTV show in 2014 called, “Flip It Forward.” But that all changed when Right Wing Watch launch a campaign against the brothers with a May 2014 article titled, “HGTV Picks Anti-Gay, Anti-Choice Extremist For New Reality TV Show.”

In the end, HGTV decided not to move forward with the show, The Daily Caller reported.

Some people have given Right Wing Watch permission to use those videos, including Sean Campbell, a conservative videographer.

Campbell shot a video of Sheriff Joe Arpaio in March talking about the conspiracy theory that says former President Barack Obama wasn’t born in the U.S. At first, Right Wing Watch downloaded and re-uploaded a portion of his video with the Right Wing Watch watermark.

“Right Wing Watch used my video and got credit as high as CNN,” Campbell told TheDCNF. Right Wing Watch used a clip of Campbell’s video, embedded it in one of its article, and took away views from Campbell. Right Wing Watch’s clip of Campbell’s video got thousands of views, while Campbell’s original has only a few hundred at the time of publication.

Read more at:


comments powered by Disqus